De manglende rapporter betyder, at selskabets forsikringstagere og kreditorer risikerer at skulle træffe beslutninger på et mangelfuldt grundlag.
Selskabet mangler desuden at foretage en række elektroniske indberetninger, hvor indberetningsfristerne ligeledes er overskredet[1]. De manglende rapporter og indberetninger forringer Finanstilsynets mulighed for at føre tilsyn med selskabet.
Finanstilsynet har derfor påbudt ETU Forsikring A/S at indsende årsrapporten for 2024 sammen med ekstern revisors revisionsprotokollat samt indsende rapporten om selskabets solvens og finansielle situation for 2024.
Selskabet har desuden fået påbud om at indberette kvartalsvise QRT-skemaer for første og andet kvartal 2025, årlige regnskabsoplysninger for 2024, kvartalsvise regnskabsoplysninger for fjerde kvartal 2024 samt for første og andet kvartal 2025, følsomhedsanalyser for første og andet kvartal 2025 og oplysninger om aflønning for 2024.
[1] Jf. artikel 312, stk. 1, litra d, i solvens II-forordningen, jf. § 192, stk. 1, i lov om forsikringsvirksomhed, jf. § 160 i lov om forsikringsvirksomhed og jf. § 19 i bekendtgørelse om lønpolitik og aflønning i forsikringsselskaber