Support til databasen for selskabsmeddelelser

Hvis du oplever problemer med at indberette selskabsmeddelelser

Her kan du finde løsninger til typiske problemstillinger ved indberetning af selskabsmeddelelser til Finanstilsynet.

Til højre kan du se kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål af faglig eller teknisk karakter. Hvis du oplever tekniske problemer, så send gerne skærmdump med og en beskrivelse af hvad der forårsagede problemet.

 

NemID

Indberetningsløsningen kræver, at du har det gratis program Java installeret. Hvis du ikke har Java installeret, vil du få besked første, gang du prøver at logge på med NemID.

Du kan læse mere om Java og NemID her

Du kan teste, om du har/hvilken version af Java du har her

 

Digital Signatur

Indberetningsløsningen fungerer kun i en Internet Explorer browser.

Du kan tjekke, om din digitale signatur er installeret korrekt her

Du kan bestille en digital signatur her 

Læs mere om digital signatur på Nets' hjemmeside 

 

Brugernavn og kodeord

Som udgangspunkt skal du logge på med NemID eller digital signatur. Kun hvis det ikke er muligt at erhverve NemID, så kan du anmode om at få et brugernavn og et kodeord.

Anmodningen sker elektronisk, hvor du skal angive om du ønsker kode som en person eller en virksomhed. Hvis du ønsker kodeord på vegne af en virksomhed, skal du vedhæfte dokumentation på, at du har ret til at indberette for denne virksomhed. Finanstilsynet sagsbehandler din anmodning, og sender et brugernavn og kode til dig.

 

Hvordan indberetter jeg?

Når du er logget ind (enten med NemID, digital signatur eller kodeord), så vil dit navn fremgå ved siden af linket til "Log ud".

Herefter skal du vælge den type indberetning, som du skal foretage:

  • Udsteder
  • Storaktionær
  • Shortselling

under menupunktet "Indberet meddelelse".

Der er 4 trin i indberetningsforløbet.

 

Billede af hvordan du kan se, du er logget ind - og kommer videre til at indberette

 

Første log in

Ved første log in, skal du først give din samtykke til aftalevilkår for brug af systemet, og herefter vil du blive guided ind til en side med "Stamdata". Her skal du du tjekke, at oplysningerne er korrekte.

På denne side kan du også angive, om du ønsker at modtage kvitteringer for indberetninger via e-mail.

Herefter kan du via menupunktet "Indberet meddelelse" vælge den type indberetning, du skal foretage.

 

RSS-feeds

Finanstilsynet har defineret oprettet 5 forskellige RSS-feeds fra databasenfor selskabsmeddelelser.

Desuden er det muligt at oprette dit eget specifikke RSS-feed. Det gør du fra en speciel søgeside, og her skal du huske at sætte 'perioden til' frem i tiden.