Ansøgning om registrering som forsikringsformidler

Ansøgning
Dokumenter til ansøgning
Indberetninger
De nye regler
Fit & Proper
Ansøgning

Sådan ansøger du 

Alle virksomheder skal ansøge elektronisk med NemID via Virk.dk.

Vil du ansøge som forsikringsformidler eller genforsikringsformidler tryk her.            

Vil du ansøge som accessorisk forsikringsformidler tryk her.

Dokumenter til ansøgning

Skabeloner

Her finder du de dokumenter, som skal vedhæftes den ansøgning, som du foretager via Virk.dk.

Dokumenterne bedes udfyldes elektronisk.

 

Erklæring for oprettelse af klientkonto (pdf)

Erklæring for garantistillelse for betroede midler (pdf)

Erklæring for ansvarsforsikring (pdf)

Erklæring om garantistillelse (i stedet for ansvarsforsikring) (pdf)

Indberetninger

Indberetning

Hvem skal indberette?

En forsikringsformidler skal senest den 1. juli hvert år indberette virksomhedens omsætning og antal formidlede forsikringspolicer til Finanstilsynet.

Genforsikringsformidlere og accessoriske forsikringsformidlere skal ikke indberette.

 

Hvordan indberetter du?

Du kan indberette her.

 
De nye regler

Lov om forsikringsformidling

De nye regler og svar på spørgsmål herom.

Find mere information om de nye regler her.

 

Fit & Proper

Virksomheder som ansøger for første gang, eller som ansøger på ny, skal ikke indsende særskilt Fit & Proper-skema. Fit & Proper vurderingen indgår i selve ansøgningsskemaet for virksomheden.

Personer som skal indtræde i en stilling, efter en virksomhed er blevet registreret, som kræver en Fit & Proper-vurdering, skal udfylde et særskilt Fit & Proper-skema. Skemaet kan findes her: https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/FT/Fit__proper_oplysningsskema